Bine ati venit la Departamentul de Specialitate cu Profil Psihopedagogic
Contact
Adresa: Str. Constantin Daicoviciu, nr. 15, Bloc Turn, et.II, sala 207
Cluj-Napoca, 400020, România
Telefon: 0264-401348
Orar: 09.00-11.00 (luni-joi)
Locația Baia Mare
Adresa: Str. Victoriei, nr. 76, Etaj II, Sala 36
Baia Mare, 430072, România
Telefon: 0264-202961
Orar: 13.00-15.00 (luni-vineri)
Anunturi
Arhiva anunturi
Evenimente viitoare
Misiune și obiective
Misiunea Programului de formare pedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică, nivelul I și nivelul II
Este stabilită ca o sumă de obiective pe deplin concordante cu cerinţele pregătirii specialiştilor din învățământ, în cadrul Spaţiului European al Învăţământului Superior și se subordonează misiunii Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca prevăzută în Carta Universităţii, având trei componente:
• | coordonarea procesului de consolidare a cunoştinţelor pentru specialişti în domeniul învățământului, absolvenți care se pregătesc în vederea dobândirii competenţelor specifice şi a atestării oficiale necesare pentru ocuparea posturilor didactice din acest domeniu; |
• | coordonarea programelor de perfecţionare în carieră, prin organizarea cursurilor de formare continuă; |
• | cercetarea ştiinţifică, teoretică şi aplicativă, în domeniul învățământului, în concordanţă cu necesităţile de perfecţionare a procesului de învăţământ şi cu perspectivele de evoluţie a învăţământului şi a ştiinţelor exacte pe plan naţional şi internaţional. |
Obiectivul fundamental al Programului de formare psihopedagogică în vederea certificării competențelor pentru profesia didactică
Vizează dezvoltarea competenţelor profesionale şi a celor transversale, specifice profesiei, în concordanţă cu Sistemul național al calificărilor din România şi specifice domeniului Științe ale Educației.
Obiectivele specifice sunt detaliate astfel:
1. În domeniul activităţii didactice:
• | transmiterea către studenți și masteranzi a cunoştinţelor de specialitate, specifice domeniului abordat, aprofundarea şi completarea cunoştinţelor dobândite anterior, necesare obţinerii unui grad adecvat de calificare, aşa încât absolvenţii să fie capabili să acţioneze în problematica domeniului vizat; |
• | formarea de deprinderi şi abilităţi, care să permită absolvenţilor aplicarea cunoştinţelor şi realizarea de activităţi profesionale în domeniul științelor educației; |
• | formarea la nivel individual, de competenţe generale şi de specialitate specifice domeniului Științe ale Educației, dobândirea cunoştinţelor de specialitate fundamentale într-un sistem operaţional care să asigure studenților și masteranzilor competenţe profesionale necesare carierei didactice; |
• | formarea abilităților pentru lucru în echipă; dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi colaborare specifice elaborării de proiecte. |
2. În domeniul activităţii de cercetare:
• | asigurarea unui cadru optim de studiu şi cercetare pentru studenți și masteranzi, prin oferirea de cursuri şi lucrări aplicative de înaltă ţinută academică, precum şi printr-o bogată bază materială şi de documentare; |
• | atragerea studenților și masteranzilor în programele de cercetare ale facultăţilor de profil/departamentului; |
• | valorificarea rezultatelor cercetării studenților și masteranzilor şi a cadrelor didactice implicate, prin publicarea acestora în reviste de specialitate şi participarea la manifestări ştiinţifice; |
• | valorificarea rezultatelor cercetării în contextul socio-economic şi dezvoltarea caracterului aplicativ al acestora. |
Finalitățile programului sunt aduse la cunoștința beneficiarilor în momentul încheierii contractelor de studiu.
Competenţele dobândite prin asimilarea cunoştinţelor teoretice şi formarea abilităţilor practice în cadrul Programului de formare psihopedagogică
Sunt necesare profesorilor din învățământul gimnazial, liceal și postliceal care activează în domeniul entităţilor private, cât şi în instituţiile publice. Competențele profesionale și cele transversale formate pe parcursul acestui program de formare sunt următoarele:
Competențe profesionale nivel I:
C1. Realizarea activităților specifice procesului instructiv-educativ din învățământul preuniversitar;
C2. Evaluarea proceselor de învățare, a rezultatelor și a progresului înregistrat de elevi;
C3. Abordarea managerială a grupului de elevi, a procesului de învățământ și a activităților de învățare/ integrare socială specifice vârstei grupului țintă;
Competențe profesionale nivel II:
C1. Proiectarea unor programe de instruire sau educaționale adaptate pentru diverse niveluri de vârstă/pregătire și diverse grupuri țintă;;
C2. Consilierea, orientarea și asistarea psihopedagogică a diverselor categorii de persoane/ grupuri educaționale (elevi, studenți, familii, profesori, angajați etc.);
C3. Autoevaluarea și ameliorarea continuă a practicilor profesionale și a evoluției în carieră.
Competențe transversale:
CT1. Aplicarea principiilor si normelor de deontologie profesională, fundamentate pe opțiuni valorice explicite, specifice specialistului în științele educației;
CT2. Cooperarea eficientă în echipe de lucru profesionale, interdisciplinare, specifice desfășurării proiectelor și programelor din domeniul științelor educației;
CT3. Utilizarea metodelor și tehnicilor eficiente de învățare pe tot parcursul vieții, în vederea formării și dezvoltării profesionale continue.